مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان عدم تامین منابع مالی دلیل برگزاری با تاخیر جشنواره اردیبهشت دانست.

IMG21390664

به گزارش پایگاه خبری هرمز پرس،حجت الاسلام حسین مرشدی ظهر شنبه در نشستی مطبوعاتی با اشاره به برگزاری هشتمین جشنواره ملی فیلم و عکس اردیبهشت هرمزگان از ۲۷ الی ۲۹ مردادماه در بندرعباس، اظهار داشت: متولی برگزاری این جشنوراه اداره کل ارشاد هرمزگان بوده اما کم‌کم مسئولیت و مدیریت اجرای آن به انجمن سینمای جوان بندرعباس و در مقطعی هم به انجمن عکاسان هرمزگان سپرده شد و در این دوره هر دو بخش فیلم و عکس زیر نظر انجمن سینمای جوان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: استان هرمزگان در راستای ترویج هنر دارای نقش ریشه داری بوده است و جشنواره اردیبهشت نیز طی سالیان اخیر به خوبی در سطح ملی در هرمزگان برگزار شده و حتی می تواند به یک جشنواره بین المللی تبدیل شود و باید توجه داشت که برگزاری این جشنواره خلاقیت و انگیزه خوبی را در میان هنرمندان هرمزگانی ایجاد کرده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان تعداد هنرمندان شرکت کننده در جشنواره اردیبهشت را قابل توجه دانست و افزود: معرفی عکاسان و فیلمسازان برتر، تنها خروجی این جشنواره نیست بلکه خلق آثار هنری خوب نیز از جمله دستاوردهای این جشنواره محسوب می شود که در این راستا در کنار رشد کمی، شاهد رشد کیفی آثار جشنواره اردیبهشت نیز بوده ایم.

مرشدی خاطرنشان کرد: همچنین این جشنواره فضای مناسبی را برای رقابت سالم هنری و هنرمندان سایر شهرستانهای هرمزگان ایجاد کرده تا آثار خود را به نمایش گذاشته و در یک رقابت مهم هنری شرکت کنند.

وی همچنین در ادامه خواستار دوری از دامن زدن به اختلافات سلیقه‌ای برای برگزاری جشنواره اردیبشهت شد و عنوان کرد: وجود اختلاف سلیقه امری غیرقابل اجتناب است اما نباید به این اختلافات دامن زده و برجسته شود چون در این صورت نمی توانیم در این کار هنری به هدف خود برسیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در خصوص برگزاری با تاخیر جشنواره اردیبهشت، بیان داشت: برگزاری جشنواره هایی در این سطح نیاز به تامین منابع مالی در زمان مناسب دارد و افرادی که هفت سال سابقه برگزاری این جشنواره را داشتند باید توجه می کردند که هزینه های یک جشنواره که قرار است در ماه اردیبهشت برگزار شود را نمی توان به یکباره در ماه آخر سال تامین کرد بلکه برای برگزاری جشنواره اردیبهشت باید از شهریور سال گذشته برنامه ریزی ها آغاز و تا پایان سال حدود ۸۰ درصد کارها انجام می شد.

مرشدی اضافه کرد: مدیرکلی که از بهمن ماه کار خود را آغاز کرده، چگونه می تواند به یکباره هزینه برگزاری جشنواره را تامین کند و این مسائلی است که باید در گذشته به آن توجه می شد و اگر ما نیز می خواستیم به روند گذشته ادامه دهیم باید به صورت اعتباری منابعی را تامین و هزینه می کردیم که این کار موجب افزایش بدهی های اداره کل ارشاد می شد.

وی با بیان اینکه باید برای برگزاری چنین جشنواره هایی از حامیان مالی معتبر و قانونی استفاده کرد، اظهار داشت: ما به انجمنهای مجری این جشنواره توصیه کردیم که از حامیان مالی برای برگزاری آن استفاده کنند و حتی خود ما نیز به عنوان مجری جشنواره تئاتر ضامن آهو نیز تصمیم گرفته ایم از کمکهای نهادها و سازمانهای مختلف استفاده کنیم چون اداره کل ارشاد به تنهایی نمی تواند پاسخگوی این هزینه ها باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان تصریح کرد: متاسفانه سال مالی اخیر یکی از بدترین سالهای مالی برای اداره کل ارشاد بوده است و حتی ما برای برگزاری جشنواره ضامن آهو مطالباتی از وزارت ارشاد داریم که رسما به ما اعلام شده هم اکنون امکان تامین این اعتبار وجود ندارد.

مرشدی یادآور شد: همچنین اکر پیگیری و تلاش اداره کل ارشاد هرمزگان نبود شاید شاهد برگزاری مناسب جشنواره خلیج فارس و مراسم روز خبرنگار نبودیم و منابع مالی مراسم تجلیل از خبرنگاران هرمزگان نیز توسط اداره کل ارشاد تامین شد.

منبع: مهر

انتهای پیام/