به گزارش پایگاه اطلاع رسانی هرمزپرس؛ اتوبوس حامل دانش آموزان دختر هرمزگان اعزامی به اردوی ملی فرزانگان شیراز روز جمعه دهم شهریورماه مصادف با روز عیدقربان حدود ساعت ۵صبح در محور بندرعباس_ داراب واژگون شد که در این حادثه هفت دانش آمور دختر، مربی دانش آموزان و کمک راننده جان خود را از دست دادند و بیش از ۳۰ نفر مجروح شدند.

انتشار خبر حادثه در فضای مجازی همچون بمب ساعتی در کل کشور و حتی خارج از کشور جنجال و سرو صدای زیادی را به پا کرد ضمن این که مردم ایران بخصوص هرمزگانی ها به سوگ این عزیزان از دست رفته نشستند مسئولان استانی اعم از مدیر سازمان دانش آموزی استان، فرمانده سپاه امام سجاد(ع)، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و استاندار برای رسیذگی به علل و عوامل حادثه خود را به محل حادثه رساندند.

 

وقوع چنین حادثه ای آن هم در بامداد روزعید قربان مردم ایران را داغدار فرشته های زمینی کرد لذا مدیر سازمان دانش آموزی هرمزگان ضمن ابراز همدردی با خانواده همه دانش آموزان و بویژه جانباختگان این حادثه، متنی مبنی بر استعفای وی از سازمان دانش آموزی در فضای مجازی منتشر شد پس از اندک ساعاتی خبر پذیرفتن استعفای وی از سوی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اعلام شد.

 

*استعفای مدیر سازمان دانش آموزی استان هرمزگان*

 

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با استعفای مدیر سازمان دانش آموزی استان هرمزگان موافقت کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش هر مزگان، در پی حادثه ناگوار واژگونی اتوبوس دانش آموزان استان هرمزگان در داراب فارس و جان باختن ۷ دانش آموز، یک مربی و کمک راننده اتوبوس که جامعه فرهنگیان و دانش آموزان را داغدار کرد، محمود غیبی مدیر سازمان دانش آموزی استان هرمزگان از سمت خود استعفا داده بود که دقایقی قبل مهدی فیض معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با استعفای وی موافقت کرد.

غیبی حدود ۱۰ ماه قبل جانشین محمد حسینی در این پست شده بود.

مدیر کل آموزش و پرورش هرمزگان نیز با بیان اینکه سرپرست جدید سازمان دانش آموزی استان ظرف هفته جاری معرفی می شود ، اظهار کرد: با تعیین سرپرست برای اداره این سازمان، به زودی رییس این سازمان نیز معرفی خواهد شد.

 

پس از انتشار خبر استعفای غیبی در فضای رسانه ای برخی شنیده ها حاکی از این بود که وی بصورت کتبی استعفای خود را به هیچ کدام از مسئولان ارائه نکرده است بلکه برای ضمن ابراز همدردی و تسلای خاطر خانواده های جان باختگان نوشته بود که اگر سهل انگاری از جانب بنده بوده و استعفا دادن از مدیر سازمان دانش آموزی باعث کم شدن غم و رنج خانواده ها می شود از سمت خود کناره گیری می کنم.

غیبی گفته بود: با توجه به اینکه اینجانب و همکاران اقدامی خلاف قوانین و مقررات انجام نداده و کوتاهی ننموده ایم، ولی غمی سنگین بر دل خویش احساس می کنم که قابل بیان نیست تنها کاری که از من بر می آید استعفا ازسمت فعلی است.

 

مسئولانی که در رده های بالای سازمان آموزش و پرورش همچنان بر مسند ریاست های خود تکیه زده اند از این صحبت های غیبی نهایت سوءاستفاده را می کنند و بدون هیچ گونه وجدان کاری و احساس مسئولیت مدیر سازمان دانش آموزی هرمزگان را عامل اصلی این حادثه می دانند در صورتی که تنها مقصر این حادثه غیبی نبود بلکه مسئولان رده بالای سازمان آموزش و پرورش با تصویب بخش نامه ها و دستور العمل نسنجیده عامل وقوع تصادفات مرگبار دانش آموزان هستند.

 

غیبی: خبر استعفا زودتر از تصمیم من در فضای مجازی پخش شد

یکی از نزدیکان غیبی پس از صحبت در خصوص استعفای وی مطلبی به شرح ذیل را در اختیار یکی از دوستان خود قرار داده بود:

براساس اظهارات منسوب به آقای غیبی که درفضای مجازی پخش شده بود، گفت: من در مسیر برگشت به بندر برای حضور در مراسم تشیع بودم که دوستان گفتند( وزارت و مدیر کل) استفاء بدهید تا درد مردم التیام داده شود تا بگویند کاری شده و اقدام عاجل داده شده است.

وی اظهار کرد: تمام شرایط اردو مطابق خواست و تایید وزارت بوده و دوستان همه جا به این موضوع اذعان کردند چنانچه اگر با استعفا بنده همه چیز درست می شود من حاضر به استعفا هستم ولی هنوز متنی یا استعفایی انجام نشده بود که خبر استعفا زودتر از تصمیم من در فضای مجازی پخش شد.

 

لازم ذکر است حدود ۴۰۰ نفر از دانش آموزان هرمزگانی در صحت و سلامت کامل با رعایت مفاد قانونی و براساس آیین نامه های اردویی به اردوی ملی اعزام شده بودند که تنها یک اتوبوس دچار سانحه شده و پلیس راهور بالافاصله پیگیری این حادثه را در دستور کار خود قرار می دهد و طبق نظر نهایی این ارگان خواب آلودگی راننده و عدم جابه جایی با کمک راننده علل وقوع این حادثه غم انگیز بود همچنین حتی شاهدان عینی این حادثه بر صحت این امر صحه گذاشته اند.

 

پس از وقوع این حادثه در ساعات اولیه مدیر سازمان دانش آموزای استان بدون لحظه ای درنگ خود را به محل حادثه می رساند و برای کمک به آسیب دیدگان از هیچ گونه تلاشی فرو گذاری نمی کنند تا جایی که یکی از بستگان جانباختکان متنی را به پاس قدردانی از تلاش ها و کمک های وی منتشر کرد:

 

سلام جناب غیبی!
چرخ روزگار چه ها که نمی کند و چه تقدیرها وسرنوشت هایی رو که مقدر نمی سازد

بنده به چشم خودم دیدم که شما چگونه برای مصدومان حادثه ی دلخراش فرزانگانمان تقلا می کردید. این تقلا نه برای رفع مسئولیت بلکه از سر صدق و وجدان سترگ شما بود. بنده تا حالا شما روندیده و نمی شناختم اما از لحظه ای که شنیدم جنابعالی برای همدردی باخانواده های داغدار و تسلای دل آنان از سمت خود استعفا دادین به بزرگی روح و قلب شما ایمان آوردم.

انشاء الله کسانی که باید دراین موضوع کنکاش وتحقیق کنند به این مرحله از درک و شعور رسیده باشند که بدانند جناب غیبی باتوجه به اینکه هیچ گونه تقصیری متوجه ایشان نبود خود برای تسکین دل خانواده ها استعفا داده و تا دیگر هیچ کسی نخواهد ازاین جریان برای خود صیدی دست وپا کند .ای کاش دیگران هم از این کار شما سرمشق بگیرند و دلباخته ی این مناصب نباشند.

محمد دلاوری  دایی یکی از متوفاهای حادثههستم بر خودم و از طرف خانواده مرحومه مطهره دلاوری از رودان که دراین حادثه جان به جان آفرین تسلیم کرد، لازم دانستم که از شما بزرگوار تقدیر و تشکر نمایم. انشاء الله در هر سنگری که باشید باعث پیشرفت عزیزان دانش آموز باشید.

درپناه حضرت احدیت موفق و پایدار باشید.

 

دانش آموزان هرمزگانی قربانیان توسعه حمل و نقل هوایی کشور

اگر به سال های اخیر نیمه نگاهی داشته باشیم متوجه می شویم ادعای مسئولان راه، مسکن و شهرسازی مبنی بر اینکه زیرساخت های حمل و نقل در مدیریت دولت یازدهم توسعه چشمگیری پیدا کرده است؛ جناب آخوندی وزیر محترم خودشان بر مسند قضاوت بنشینند اگر با توسعه زیرساخت های حمل و نقل هوایی و عدم اختصاص  بودجه کافی به ساخت آزاد راه ها قرار بود میزان حوادث جاده ای را کاهش دهد چرا همچنان جاده های کشور قربانی می گیرد.

طبق آمار ارائه شده از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای سرعت ساخت، توسعه و نگهداری راه ها در سه سال اخیر نه تنها رشدی نداشته بلکه روند نزولی را به خود گرفته است در حالی که در عباس آخوندی، اسفندماه سال ۹۵ در جلسه استیضاح خود در صحن علنی مجلس با ارائه آمار ادعا کرد که ساخت و توسعه راه ها طی سه سال اخیر روند رو به رشدی را به خود گرفته است.

 

آخوندی در جلسه استیضاح گفت: طی سه سال گذشته ۵ هزار و۳۵۰ کیلومتر جاده به راههای کشور اضافه شده است اما در ۳ سال مشابه آن که در دولت گذشته بوده است تنها چهار هزار و ۷۰۰ کیلومتر راه ساخته شده است؛ در این میان روکش ۷ هزار کیلومتر بزرگراه و آزادراه طی ۳ سال گذشته نوسازی شده در حالی که تنها ۴ هزار و ۶۰۰ کیلومتر از بزرگراه ها و آزادراه های کشور در ۳ سال مشابه آن در دولت دهم نوسازی شده است.

 

روند ساخت آزاد راه بدون هیچ افزایشی ثایت مانده است

میثم لاجوردی، کارشناس حوزه حمل و نقل گفت: آمار حاکی از آن است که در  ۴ ساله دوم دولت قبل ۴۳۳ کیلومتر آزاد راه به طول آزادراه های کشور افزوده شد بطوری که بصورت میانگین سالیانه با رشد ۶ درصدی همراه بوده است در حالی که در سال ۹۳ و ۹۴ روند رشد ساخت آزادراه با کاهش ۲ درصدی روبرو شده و تا پایان سال ۹۳ تنها ۱۹۸ کیلومتر آزاد راه احداث شده و درسال ۹۴ هم این رقم بدون هیچ افزایشی ثابت مانده است.

صرف توجه دولت یازدهم به اختصاص بودجه های کلان در توسعه حمل و نقل هوایی نه تنها میزان تلفات جاده ای را کاهش نداد بلکه با گذشت زمان رنگ و لعابی نو به خود می گیرد حال وزیران محترم اندکی اندیشه کنند که آیا استفاده ازهواپیما برای همه مردم مقدور است که تمام هم و غم خود را برای توسعه آن بکار بستند در صورتی که شاید ۱۰ درصد از کل جمعیت ایران از هواپیما استفاده می کنند.

 

 

انتهای پیام/